Zaštitnik prava građana

Maja Mitić - Ombudsman Grada Vranja

  • Zaštitnik građana - novi kvalitet Gradske uprave

    Na sednici Skupštine, Grad Vranje je dobio Zaštitnika građana. Pored republičkog i pokrajinskog, Vranje je 14. grad u Srbiji u kome je ustanovljena ova odgovorna institucija. „U postupku po pritužbi građana ili po sopstvenoj inicijativi, Zaštitnik građana ispituje da li je neki organ uprave ili druga organizacija koja vrši javna ovlašćenja zakonito i pravilno rešavao o nekom pravu ili interesu građana, i ako nije, zahteva da se greška ispravi i predlaže način na koji da se to učini. Kontrolišući zakonitost i pravilnost, Zaštitnik građana ispituje pravičnost, etičnost, savesnost, nepristrasnost, svrsishodnost, delotvornost, poštovanje dostojanstva stranke i sve drugo što bi trebalo da krasi rad organa uprave u državi u kojoj stvarna suverenost pripada građanima“, kaže u izjavi za zvaničan gradski sajt Maja Mitić, zaštitnik građana Vranja.

    Mitićeva kaže da, pored ispitivanja propusta u radu uprave, Zaštitnik građana ima pravo da pružanjem dobrih usluga, posredovanjem između građana i organa vlasti, deluje preventivno, u cilju unapređenja rada organa uprave i unapređenja zaštite ljudskih sloboda i prava i građana.

    „S obzirom da je u Vranju prvi put ustanovljena institucija „Ombudsmana“, očekujem da će to biti podstrek za bolji, kvalitetniji i efikasniji rad organa uprave i javnih službi, a samim tim i da će se slobode i prava građana u većoj meri poštovati. Zalagaću se da se u radu kancelarije Zaštitnika građana primene svi pozitivni stavovi, mišljenja i preporuke kako republičkog Zaštitnika građana, tako i stavovi i preporuke Institucija Zaštitnika građana u ostalim državama Evrope“, ističe Mitićeva.

    Telefon: 017 420 184